Uitgever | Gorcum b.v. |
Uitgavejaar | 2002 |
ISBN | 9023238842 |
ISBN13 | 9789023238843 |
Taal | Nederlands |
Type | Paperback |
Duurzaam ondernemen staat in de kinderschoenen en roept nog veel vragen op in de praktijk. Hoe kun je als bedrijf een daadwerkelijk verantwoorde balans vinden tussen het welzijn van mensen ('People'), de ecologische kwaliteit ('Planet') en de economische welvaart ('Profit')? Hoe kun je als bedrijf soepel leren 'jongleren' met deze drie P's?
Is er echt iets nieuws onder de zon? Ondernemers houden zich toch al lang bezig met welzijn, milieu en welvaart? Wat maakt duurzaam ondernemen zo anders? Het verschil zit vooral in de manier waarop bedrijven de drie P's inhoud geven vanuit een eigen visie en ambitie. Duurzaam ondernemen is onderdeel van hun strategisch beleid en dagelijks handelen. De interne organisatie is er op aangepast. Hun zorgzame houding voor mens en milieu blijkt hand in hand te kunnen gaan met goede financiƫle prestaties. Zij ondernemen met hoofd en hart.
Dit alles lijkt gemakkelijker gezegd dan gedaan. Dat blijkt ook uit de ervaringen die negentien bedrijven met elkaar hebben opgedaan in het kader van een programma van het Nationaal Initiatief Duurzame Ontwikkeling (NIDO). Dit boek doet daar verslag van.