Uitgevers | Nieuwezijds B.V., Nieuwezijds b.v., Uitgeverij |
Uitgavejaar | 2008 |
ISBN | 9057122723 |
ISBN13 | 9789057122729 |
Taal | Nederlands |
Type | Paperback |
Waarom willen mensen minder als je ze meer biedt? Hoe krijg je het eerste schaap over de dam? Welk woordje maakt je een stuk overtuigender? Wanneer geloven mensen alles wat ze lezen?
Elke dag staan we voor de uitdaging om anderen te overtuigen, zowel op het werk als privé. Wat maakt dat anderen 'ja' zeggen? In 50 trefzekere korte verhalen ontraadselt Overtuigingskracht de geheimen van de psychologie van het beïnvloeden. De auteurs vertalen de uitkomsten van gedegen wetenschappelijk onderzoek op aanstekelijke wijze naar de dagelijkse praktijk en presenteren een scala aan sociale beïnvloedingsstrategieën waarmee ook jij een meester kunt worden in het overtuigen, of je nu vertegenwoordiger, manager, verpleger, beleidsmaker of ober bent.
'Een handboek voor de wereld.'
- The Times
Robert B. Cialdini is hoogleraar Psychologie en Marketing aan de Arizona State University en bekend van zijn gezaghebbende boek Invloed. Noah J. Goldstein is verbonden aan de University of Chicago Graduate School of Business. Steve J. Martin is directeur van het Britse bureau Influence at Work.