Uitgevers | Kluwer, Wolters Kluwer Nederland B.V., Adformatie Groep |
Uitgavejaar | 2004 |
ISBN | 9014079230 |
ISBN13 | 9789014079233 |
Taal | Nederlands |
Type | Hardcover |
Om vandaag de dag te overleven moeten organisaties verder gaan dan alleen investeren in 'tweerichtingsverkeer' en begrip van hun omgeving. Systematische aandacht voor public relations helpt organisaties de communicatie met hun omgeving serieus op te pakken. Het boek 'Public Relations - de communicatie van organisaties' biedt een houvast om public relations succesvol in te zetten en in evenwicht te komen met de omgeving.
Voor een duurzame, evenwichtige ontwikkeling moeten transparantie, geloofwaardigheid en duidelijkheid tot in alle vezels van een organisatie doordringen, en worden onderhouden. Maar de praktijk leert dat ondernemers en bestuurders vaak een schok nodig hebben om de communicatie met hun omgeving serieus op te pakken. Systematische aandacht voor public relations helpt om daarop te anticiperen.
Dit is de kernboodschap van de vijfde – geheel herziene en uitgebreide – editie van het standaardwerk 'Public relations'. In drie delen worden theorie en visies, praktijkcases en praktische handreikingen gepresenteerd. De samenstellers - Jan Mastenbroek, Margreet van Persie, Guido Rijnja en Bart de Vries – hebben een schaar aan ervaren professionals en docenten bereid gevonden om hun visie op en ervaringen met specifieke aspecten van het communicatievak in het boek te presenteren.
Het boek is bedoeld voor (communicatie)managers van organisaties en studenten die zich voorbereiden op de praktijk of zich verder bekwamen.