Uitgevers | Noordhoff Uitgevers B.V., Noordhoff |
Uitgavejaar | 2012 |
ISBN13 | 9789001807962 |
Taal | Nederlands |
Type | Hardcover |
Met een economie die enorm in beweging is, is het vak salesmanagement zeer dynamisch en vraagt het om adequate vaardigheden van de salesmanagers van vandaag en morgen.De nieuwe, geactualiseerde editie van Salesmanagement bundelt de belangrijkste onderwerpen van deze tijd en koppelt ze aan elkaar vanuit de optiek van de salesmanager. De methode is grondig herzien en is door deze aanpak afgestemd op actuele ontwikkelingen. Eveneens blikken de auteurs vooruit naar de toekomst. Bij deze uitgave zit de Campuz Creditcard met een persoonlijke toegangscode. Deze code geeft je toegang tot het online boek.
Het belangrijkste doel van deze methode is gelijk gebleven: het stapsgewijs leren schrijven van een integraal strategisch en operationeel verkoopplan. In dit verkoopplan wordt de gehele sales horizon met alle onderwerpen van een verkoopafdeling beschreven. Ook wordt duidelijk gemaakt dat leiderschap, planning en de wijze van uitvoeren van verkoopactiviteiten grote invloed hebben op het uiteindelijke verkoopresultaat.
De belangrijkste veranderingen zijn de actualisatie van de theorie en toevoeging van nieuwe onderwerpen. Hierbij valt te denken aan servicemanagement, cyclisch verkopen, overheidsaanbestedingen, de integrale marketing-sales funnel, project-en evenementenmanagement, social media, empathy map, customer lifetime value, leiderschap in sales, sales training. De nieuwe editie heeft voorts een veel sterkere internationale uitstraling gekregen, met name door de keuze van de vele internationale cases.
De Engelstalige editie van dit boek, Sales Management, verschijnt eveneens in 2012.