Uitgever | BIM Media BV |
Uitgavejaar | 2007 |
ISBN | 907738782X |
ISBN13 | 9789077387825 |
Taal | Nederlands |
Type | Paperback |
Het thema van dit eerste nummer, 'vakmanschap', wordt vanuit organisatorisch perspectief nader uitgewerkt door Harry Starren, Jaap Peters en Alfred Kleinknecht.
U kunt onder andere lezen hoe BMW door een focus op vakmanschap een zeer sterke concurrentiepositie heeft gekregen en weet te behouden. Verder een verslag van een bezoek aan afvalverwerker Van Gansewinkel waar elke manager regelmatig met de vuilniswagen meerijdt. En interviews met managers die een 'branchevreemde' overstap maakten: kun je als voormalig manager van een koekjesfabriek zomaar een bedrijf in de zware metaal runnen?
Slow Management is reflectief maar vooral praktisch, kritisch maar bovenal constructief. Het laat zien wat organisaties zijn, wat er speelt en hoe je op een andere manier uiteindelijk betere resultaten kunt boeken. Stil staan bij organiseren dus! Met andere woorden: een focus op 'gezond management' vanuit sociaaleconomisch perspectief. Slow Management laat de praktijk voor zich spreken. Dus geen theoretische uitweidingen, wel uitgebreide reportages van interessante initiatieven van organisaties die op onorthodoxe manier aan de weg timmeren. En natuurlijk diepgravende interviews met de mensen achter die initiatieven.
Slow Management is geheel in lijn met de tijd multimediaal. Er is naast het tijdschrift een website (www.slowmanagement.nl) waar u nieuws, interviews en reportages kunt lezen en beluisteren. Bovendien hoort bij elke nieuwe aflevering een middagseminar waarbij locatie en sprekers direct zijn gekoppeld aan het thema van het desbetreffende nummer.