Uitgevers | Van Duuren Management, Duuren Media, Van Duuren Media |
Uitgavejaar | 2011 |
ISBN13 | 9789089650825 |
Taal | Nederlands |
Type | Hardcover |
Veel zzp'ers hikken aan tegen koude acquisitie en verkoopgesprekken. Ze gebruiken social media vooral om gezellig met anderen te praten en af en toe informatie te delen. Maar nieuwe klanten krijgen ze er niet mee. Dit boek laat zien hoe je de mogelijkheden van social media op een slimme manier kunt inzetten. Marlies van der Meer geeft praktische tips om je know-like-trust-factor en je expertstatus te vergroten. Klanten die jou leren kennen en die je aardig, betrouwbaar en deskundig vinden, gaan je namelijk vanzelf als de beste oplossing voor hun probleem zien. Maar voordat je social media effectief als marketingtool kunt inzetten, moet je eerst weten wie je klanten zijn en wat jij voor hen kunt betekenen. Daarom in dit boek ook aandacht voor je persoonlijke merk, je ideale klant en je niche.
- Stapsgewijze opdrachten om je beste aanbod en doelgroep te bepalen.
- Praktische social media tips waardoor klanten je als aardig, betrouwbaar en deskundig ervaren.
- Compleet stappenplan met specifieke aandacht voor bloggen, Twitter, LinkedIn, Facebook en YouTube.
Marlies van der Meer, eigenaar van Meer Advies, schreef een Twitter-checklist voor 75 Checklisten voor de nieuwe manager. Dankzij social media benaderen klanten haar voor blog- en boekcoaching, kwam zij in contact met haar uitgever en gaf zij verschillende interviews.