Strategie in kaart gebracht / druk 6

-

concrete resultaten uit alle bedrijfsmiddelen

Auteurs: D.P. Norton, Robert S. Kaplan

Categorie:School & Studie / Onderwerp: Bedrijfskunde 250
Cover van het boek 'Strategie in kaart gebracht / druk 6' van D.P. Norton en Robert S. Kaplan
Uitgever Business Contact
Uitgavejaar 2004
ISBN9025418287
ISBN139789025418281
TaalNederlands
TypePaperback

Samenvatting

De jarenlange ervaring van Kaplan en Norton met de Balanced Scorecard heeft geleid tot een vernieuwde, meer praktijkgerichte toepassing: Strategiekaarten. Hiermee kan elk bedrijf en iedere organisatie de verbanden in kaart brengen tussen de in de organisatie aanwezige assets en methoden om waarde te creƫren.
De auteurs stellen dat het kritieke aspect van strategie, namelijk continue en blijvende waardecreatie, afhankelijk is van vier interne processen: productie en dienstverlening, klantrelaties, innovatie en maatschappelijk ondernemerschap. Strategiekaarten helpen u erbij deze processen in de gewenste richting te sturen door ze te koppelen aan specifieke doelen, en door de voor u belangrijkste processen te meten, evalueren en verbeteren. Ook helpen ze u om investeringen in (menselijk, informatie- en bedrijfs)kapitaal te preciseren.Dit boek geeft een visuele aha-belevenis voor managers die hun strategie beter willen uitvoeren. Het biedt een blauwdruk om alle processen, medewerkers en informatietechnologie aan elkaar te verbinden en te stroomlijnen voor een betere prestatie.

Bestellen

Bestel 'Strategie in kaart gebracht / druk 6' bij Bol.com € 29,99 Uiterlijk 20 juli in huis
  zoek
Delen op Facebook Delen op Twitter Delen via e-mail Printen Delen op andere sociale netwerken
Zoek je ook goede films? Bezoek Leukomtekijken.