Uitgevers | SWP, Uitgeverij Swp B.V., Swp |
Uitgavejaar | 2003 |
ISBN | 9066655356 |
ISBN13 | 9789066655355 |
Taal | Nederlands |
Type | Paperback |
Tekstboek is hét leerboek voor commerciële communicatie. Wat zijn de geheimen achter een succesvolle advertentie, een scorende verkoopbrief of een populaire website? Hoe kom je tot goede ideeën en hoe werk je ze uit? Journalistieke teksten, speeches, bedrijfsfilms: alle media die bedrijven en organisaties kunnen inzetten, komen aan bod. Op de praktijk gebaseerd, soepel geschreven en met een grote hoeveelheid concrete tips: het tekstboek is de beste start voor schrijvers die hun stijl of structuur willen verbeteren. Tijl Rood is tekstschrijver, schrijver en journalist. Hij schreef voor de Volkskrant, Trouw, Elan, Viva, Money, Esquire, Playboy, Elegance, Man en vele andere tijdschriften. Hij was hoofdredacteur van relatiemedia van Randstad en VNG. Hij ontwikkelde en beheerde websites voor Randstad en ROC Amsterdam e/o. Hij maakte tv-commercials, radiocommercials en printadvertenties voor onder andere Ikea, Gall & Gall, Vogue, ANWB, Deco Home. Zijn romans verschijnen bij uitgeverij Bert Bakker. Tijl Rood verzorgt sinds 1995 schrijfcursussen voor de post-hbo-opleidingen van de Faculteit voor Communicatie en Journalistiek van de Hogeschool van Utrecht en voor medewerkers van de Rabobank, De Nederlandsche Bank, Ministerie Vrom, NS en andere bedrijven.