Uitgever | Business Contact |
Uitgavejaar | 2007 |
ISBN | 9047000641 |
ISBN13 | 9789047000648 |
Taal | Nederlands |
Type | Paperback |
Ooit bestond er in ons land dé werknemer, wiens type, leefwijze, inzet, verwachtingen en beloning konden worden samengevat onder de noemer 'Jan Modaal', een blanke man van 35 jaar. Dat was makkelijk en voorspelbaar. Als je goed leiding gaf aan Jan Modaal, kon je 90% van je zaken tijdig en effectief afdoen. Maar tegenwoordig bestaat Jan Modaal niet meer. Hij is veranderd in Daisy, Ali, Mehmet, Vidhya, Michael, Hedy en vele anderen.
Organisaties vinden het moeilijk om de omslag naar diversiteit in hun personeel te maken. Hoe doe je dat, diversiteitsmanagement? Waar moet je nu echt op inzetten, en welke acties zijn effectief? Organisaties die de eerste ervaringen hebben opgedaan weten dat het geheim van succes niet in losse flodders zit, maar in structureel beleid.
Dit boek geeft de middelen voor het opstellen van dat structurele beleid aan de hand van kritische succesfactoren voor diversiteitsmanagement. De lezer leert inzicht te verwerven, prioriteiten te stellen en de kansen die in diversiteit besloten liggen te verzilveren voor zijn of haar organisatie.