Uitgevers | Scriptum, Scriptum Books |
Uitgavejaar | 2002 |
ISBN | 9020945955 |
ISBN13 | 9789020945959 |
Taal | Nederlands |
Type | Hardcover |
Steeds meer bedrijven zien het als hun plicht om, nadat zij met succes de thuismarkt hebben veroverd, ook internationaal actief te worden. Andere ondernemingen zijn met wisselend succes begonnen aan de herstructurering van hun internationale activiteiten en stellen hun traditionele geografisch oriëntatie in vraag. Toch leveren deze inspanningen niet altijd de verhoopte resultaten op.
Vanuit hun jarenlang onderzoek en ervaring bieden Paul Verdin en Nick Van Heck een intuïtief maar tegelijk effectief denkkader voor het evalueren van de toegevoegde waarde van internationalisering voor hun bedrijf. Hun boek richt zich niet enkel tot de `nationale kampioenen´ die klaar staan om toe te treden tot de internationale competitie in hun sector, maar ook tot gevestigde multinationals die continu hun strategische focus moeten bijsturen om een rol van betekenis te blijven spelen in een snel evoluerende en competitieve wereldmarkt.