Uitgever | Noordhoff Uitgevers B.V. |
Uitgavejaar | 2000 |
ISBN | 9001346723 |
ISBN13 | 9789001346720 |
Taal | Nederlands |
Type | Hardcover |
Een aantal ontwikkelingen, zoals MILE, het formuleren van startbekwaamheden, het opleidingsmodel van de PML, hebben bijgedragen tot een duidelijk beeld van de inhoud en didactiek van het reken- en wiskundeonderwijs in de bovenbouw. Een afgeleide hiervan zijn de doelstellingen voor studenten, geformuleerd in termen van praktijkkennis.
Dit deel uit de serie Wiskunde & Didactiek richt zich op het verwerven van die praktijkkennis voor de leraar bovenbouw; met name van de verhoudingen, breuken, kommagetallen en procenten. Door zelfwerkzaamheid en/of samenwerking met medestudenten - bij voorkeur begeleid door een expert op alle onderdelen van dit boek - verwerft de pabo-student geleidelijk de inhoudelijke en (vak)didactische competentie die nodig is voor reken- en wiskundeonderwijs aan leerlingen in de bovenbouw.
Een bijzondere plaats neemt de leergang procenten in. De bijgeleverde cd-rom met fragmenten uit het MILE-project vormt het vertrekpunt voor de student: de praktijk van het reken-wiskundeonderwijs. Daarmee geeft Rekenen en wiskunde in de bovenbouw een antwoord op de problematiek van integratie van theorie en onderwijspraktijk in de lerarenopleiding.